Thursday 14 November 2013

Redha itu Indah

Ok weh, da lama tak tulis. Meh baca aku bebel.

Coretan hari ini berkisar kehidupan. Kalo ko kenal aku, ko mesti tau perangai aku mcm mana kan. Aku nk sume ikut plan dan perfect. Kalo tak aku runsing tak tido tak makan, hati terguris dan bla bla bla. Itu sinopsis zaman muda aku.

Semakin aku menjadi tua, aku mula sedar, kite yg control diri kite. So aku pun berubah, belajar utk let go dan redha. Mmg keajaiban berlaku.

Dulu rumah aku bocor sana sini, aku smpi tido bilik laen sbb aku stress, sekarang bile aku da ignore je kebocoran, time hujan rileks je dia tak bocor da. Dulu aku runsing kete kena calar sbb dok ngan selonggok org kampung kt sini. Makin hari mcm2 berlaku kt kete, sekarang aku ignore je kerisauan, elok ja dia.

Pendek kata, "Kite akan risau, kalo kite sendiri pilih utk risau". Byk benda berlaku di luar kawalan, sila belajar let go.

6 comments:

  1. ko bebel tak cukup panjang. baru nak start enjin... Eh dah abes.

    ReplyDelete
  2. aku perasan ko pon da tak risau font tak sama bentuk dan saiz. bagus, sila let go.

    ReplyDelete
  3. 5 bln x update blog, seasonal gak ke kirenye nih?

    ReplyDelete