Wednesday 25 May 2016

Rak Telekung Surau

Td aku pi tengok x-men kt wayang. Macho cam aku mmg biasa tengok wayang sorang2. Kalo sorang aku beli seat satu dr tepi, sbb aku tak suka dok sebelah orang yang tak kenal. Kang dia makan la bebel la tergedik2 la. Malas aku nk layan. So bile beli satu dari tepi confirm xda org beli yg tepi tu unless dia pn loser gak pi tgk sorang2.

X-men lama yer, 2 jam lebih. Aku masuk yg kul 610pm sbb aku tak solat asar laei td, so sempat la aku solat ngan makan laju2. Sedar2 da abes kul 830pm, halamak magrib aku di hujung tanduk ne. Aku pn bergegas pi surau. Speed solat cam biasa je, aku takde rempit sbb sempat, 843pm baru masuk isyak.

Lepas solat isyak dan  bertawaduk kepada tuhan, aku pn da ready nk balik. Cabut telekung, gantung kt hanger siap2, pastu aku pn gantung kt rak telekung. Aku pn pi dekat sejadah aku nk lipat. Tak sempat sampai sejadah, GEDEBAMMM! Sume orang pandang aku, aku rs ada yg tengah solat terkejut nasib baik dia tak shuffle kt situ. Ada la dalam 10 org waktu tu, ada yg tengah solat, pakai tudung, tengok cermin tengah susukan anak pun ada (motif masuk surau nk susukan anak seminit jer). Rupa-rupanya rak telekung tu jatuh. Rak tu bulat, bole pusing2, aku mmg rasa nk mengamuk je tgk rak tu, kaki kurus comfirm la tak balance (sbb tu aku gemuk kaki besar gajah, mmg cite2 dr kecik nk figure cam tu).  Bukan salah aku sebenarnye, aku mangsa keadaan, sbb  aku orang yg last sume orang mcm nk mara aku kan. Helo aku gantung elok2 je eh, cumanya tak balance, sebelah belakang kosong sbb tu dia berat sebelah. Tu punca telekung lycra berat tu nk jugak letak sebelah2 kan. Telekung lycra tu berat gile weh, panas lak tu, kalo semayang kt iceland ke umah salji ke ok kot.

Nasib ada sorang budak pakai baju kurung biru tu tolong aku angkat rak tu pastu alihkan telekung supaya balance. Bole pulak kan aku terjumpa akak kilang aku jugak kt situ, mula2 tak berapa kenal sbb dia pki baju cantik corak rimau capuk2 ngan bag hijau, selalu  nampak pki smock ja. X pasti dia perasan aku tak.

No comments:

Post a Comment