Tuesday 26 June 2012

Jiran dan Kipas

Aku kalo dengar bunyi Tet Tet (bunyi yg mcm iklan Panasonic Masterchef tu), rasa nk mengamuk ja. Ini sume sbb, jiran aku tukar speed kipas dia. Masalahnye bukan kipas dia je dia tukar, kipas ruang tamu aku sekali. Ne yang malas beli kipas cap gelemer ne. Ada sekali tu aku tengah guling2 depan tivi, bole pulak dia tutup kipas. "Hello, tutup kipas gune suis kt dinding ar, pemalas tul la dia ne, sume nk pakai remote".

Aku rs jiran aku ne mesti tembam, sbb asal dia tukar speed je mesti paling laju tahap bilah nk cabut2 libas langsir sampai lumat. Asik panas je keje dia ne.

Kipas aku ne cam cun melecun ler sket. Ada lampu kt tengah2. Kalo ada lampu tu mesti la mahal kan. So aku nk tau kipas jiran aku ne sama 'mahal' ngan aku ke tak, ada 3-4 kali la aku test bukak lampu tu lama2, tengok dia berani tutup ke tak. Dia tak tutup so aku suspek kipas dia takde lampu punya.

Bile pikir2, elok gak kitorng bole share remote ne, setiap kali cuaca panas, mesti dia tukar speed, aku pulak kdg2 pn lupe aku bole naekkan speed kipas. Sbb aku jarang tukar speed maka aku py bateri jimat, bateri tu bole masuk kt remote DVD player lak, bole tgk cite korea banyak2 laei.

Mungkin jugak satu hari nnti, kalo aku panas, malas nk gerak2 pi amek remote aku jerit je suruh dia tukar. Eh, takyah risau, si tembam ne asik panas je, takyah tukar nnti dia mesti tukarkan.

PS: jangan gado dengan jiran.

2 comments:

  1. hahahahha..time kaseh di atas update blog anda, sngt menhiburkan saye di floor

    ReplyDelete