Sunday 24 June 2012

Tayar Pancit

Sepanjang memandu ne, da dua kali tayar kete aku pancit. Dua2 kes berlaku kat tempat kerja. Mula2 aku cangkung 2-3 minit gak la, pikir nk tukar sendiri ke nk panggil apek. Last2 aku panggil apek, sbb nnti kang tengah terkial2 tukar sendiri, ramai lak yg singgah tanya kabar, malu nk jawap.

Pagi tu sebelum pi keje, aku pi isi angin dulu, sbb soknya nk balik kampung. Yakin je angin masuk full kan, lepas park kete, pi buat keje dengan ikhlas. Time nk balik tu, tgk2 dr jauh kete da senget sebelah, "Takan tayar kena curik kan?" Rupa2nya, tayar kereta pancit. Lepas call apek, lepas tukar tayar, pi ikut dia balik kedai, derang check rupanya nat yg masuk angin tu rosak. Aku rasa aku rosakkan masa isi pagi tadi. Tak payah beli tayar baru, cuma ganti nat masuk angin yg baru ja. Sbb panggil derang dtg tukar tayar spare, so aku kena bayar RM22.

Aritu, cam biasa ar merempit pagi2 pi keje. Time nk balik tu, laei sekali nampak kete senget sebelah. OMG, tayar buat hal laei, tapi tayar laen lak. Kali ne hah amek kau, skru harem kt tengah2 tu, mana la tak bocor dol. Cam biasa, call apek. Sampai je kedai, apek cam da biasa da ngan aku kan, "Amoi, masalah laei ka?" Kali ne tak yah tukar layar laei, pati cume tampal bocor ja, RM17. Puas pikir kt mana aku bole terlenyek skru ne, cun cun kt tengah lak tu. Aku suspek ada org dengki kt umah aku ne,sengaja letak kt bwh tayar. Mulai dari saat itu, hari2 aku check bwh tayar sblm drive. Cangkung ala2 cam maen golf tu.

No comments:

Post a Comment