Thursday 13 September 2012

Bagi Salam kt Tangga

Huhu, aku baru lepas balik layan teh tarik dengan rakan sekerja. Tak bole nk tido nanti teh tarik jadi gula2, so nk bagi teh tarik tak jadi gula2 pastu buat aku gemuk gedegang, maka aku pn tulis entry ne.

Dulu masa sekolah, cikgu cakap kena bg salam kt cikgu2 kalo jumpe tepi jalan, tunduk sket tanda hotmat. So, normal la kalo bagi salam kt cikgu2 kn.

(hujan lebat gile baru turun, confirm ceiling aku basah lagi, kena pi tandas sebelum tido kalo tak terkencing atas tilam) -> okay, cikgu takde cakap pn sebelum tido pi tandas, ne aku reka sendiri berdasarkan pengalaman orang laen.

Sambung... Dalam banyak2 tempat kat sekolah, kat tangga yg aku rasa paling susah nk bagi salam. Tangga sekolah standard ar dalam 10 anak tangga kot, anak tangga ke8 confirm da gigil pala lutut (mcm zizan ketar lutut) pastu cam rasa merangkak je la paling best time tu. Peluh memercik, tangan masa tu da tak kesah da, satu kat pinggang satu kt lutut, posisi nenek kebayan. Pastu alamak, cikgu lak tengah beborak kat situ. Kalo bertembung situasi ne, aku selalunye, biar je tangan kt lutut sbb lutut lembik da, pastu jalan smpi melepasi cikgu. Kalo nk cover takut cikgu nampak lutut lembik, aku biar tgn terjuntai kire2 mcm tgh menari zapin gitu, pastu bg salam.

Aku rs cikgu mesti mcm cakap dalam hati, "Comel nye budak ne, berbudi pekerti..", sebenarnye salah TET!! Cikgu ckp kt aku mcm ne, "Eh, awk ne mcm nk sujud ja, awk perli saya eh".

Ps: sekolah aku 2 tingkat je pun...

No comments:

Post a Comment