Monday 10 September 2012

Potluck Raya Part1

Weh letih sehari semalam aku tido pengsan lepas buat open house. Tak berapa open sgt sbb sume org datang ada invitation. Aku yg keji ne paksa sume orang pakai baju kurung. Nama pn rayakan, kalo malas pakai baju raya takyah join sudah. Ne tgk title mesti rasa cam weh apesal maen part-part ne, banyak nooo ke maen bukak2 umah ne. Ne sbb umah aku kecik cenonet, kapasiti tak byk, sehari sebelum majlis, aku sambil cangkuk kat corner, da start kire berapa keping badan, berapa ketul kosi, pastu aku da plan layout untuk org duduk, karang takde la kes terduduk kan kaki org ke, duduk bertindih2 ke, kesian weh ajak org dtg umah tapi sume org sengsara.

Urusan logistik tu yg leceh, pinggan la, cawan la, sudu la, bla bla bla, aku beli je foam py, tapi terkejut pengsan weh, mahal jugak la menda2 pakai buang ne, tapi sbb umah aku ape pn takde maka aku beli je. Mangkuk aku pinjam je kwn aku py sbb kedai tak jual. Tetamu aku mmg rock la, makan basuh, makan basuh, makan basuh, recycle 2-3 kali. Tengok2 makanan abes, tapi pinggan tak abes2. Aku rs derang ne berjimat kot.

Aku mmg suka-cium-cium-pipi la sapa yg intro istilah potluck ne, kretif gile, kalo jumpe rs nk peluk laga2 hidung je dengan org tu. Senang cite tuan rumahkan, pastu tetamu pun takyah ar nk komplen2 tak suka makanan sbb derang bwk sendiri apa yg derang suka. Tapi sbb takmo karang ada pertindihan menu, nnti sume org serba salah tatau nk makan menu sama dr org laen2, so aku mesti ty, "Weh, nk bwk ape?", pastu kalo ada yg sama aku nasihatkan cepat, pilih menu laen. Menu tak semestinye kena masak dari periuk ape kt umah sendiri weh, beli kt kedai pn okay. Ne tgk la gambar2 makanan aritu, ada laei tak masuk dlm ne seperti dominos yg aku order nk buat tambah2 menu.



PS: Nk tgk gambar ramai2 tu ke? Ari2 tgk kt tempat keje muka yg sama pn tak puas ke? adoipun.....

2 comments: