Friday 2 November 2012

Penghawa Dingin Kereta

Entry da lama, tp nk jugak post sbb nnti da tua senang aku nk pi betulkan ekon. Time nk byr tu bole gado ngan apek, asal dulu murah skang da mahal.

Cuti sekolah aritu, aku drive balik kampung dengan family. Kire panduan jarak jauh la ne. Tak berapa lama lepas pemanduan (lupe berapa jam lepas tu), aku da start rasa ekon panas, bayangkan la tenghari buta ekon lak tak function, mmg rempit ler. Bukan kata panas, siap ada air leleh2 dr dashboard. kalo tak sempat nk turun semayang masa rempit nnti, bole je kalo nk hulur tangan amek air semayang bawah tu. Tapi bile rehat sekejap barang sejam dua kt R&R, bole je sejuk balik.

Sbb da kat kampung so aku pi je bengkel kat kampung. Soalan pertama dia ty aku, "Pernah servis ekon", jawapan dia senang gile, tak pernah sbb selama ne org puji gile ekon kete aku. So aku ingat okay la kan. Pastu dia pn bukak aku py compartment bawah dashboard. Tgk gambar kt bwh tu, tu la dashboard, selama ne yg ko letak dagu time kite carik karipap dinasour kt little india, tak pun ne tempat letak buah epal time kite kuar lunch. Mungkin sbb tu ekon rosak.


Dia ada le keluarkan, berus cam ada benda dari dlm tu, tapi aku tak sempat amek gambar. Sekejap je, dlm sejam kot. Total RM100 (Muar, Julai2012), siap isi gas balik.


PS: OTW aku balik penang (Sept), ekon aku ada salji pulak! Takyah ar pegi Iceland, kete aku pn mampu. Tu tak check laei asal, nnti la, aku tgu igloo kuar dari dashboard lak.

No comments:

Post a Comment