Tuesday 9 October 2012

Tak bole masuk superspontan da

Selsema melanda malam ne, walaupn banjir kat dapur je, tapi tatau kenapa hidung pulak yg over.

Tadi aku cedera. Masa nk smyg zohor, biasa ar kan, peralatan masa wuduk tu byk, berus gigi la, berus halus celah gigi la (bajet pakai braces ler tu), spek la, agen kumur, mcm2. Aku rs kalo org beratur belakang aku mesti rs nk libas je aku dgn sikat kn? Kalo susah aku pakai misai tumpang wuduk bilik sebelah. Lepas amek air semayang, air jurai2, aku da kesat muka da, tapi bulu mata mcm gajah sesame street kn, mesti la air masuk mata. Pastu pintu ngan tempat wuduk bukan jauh pn, sekankang ja. Aku selalunye malas pakai selipar, gimnastik sket dpn tu, mesti lepas je.

Tadi tatau asal ntah, aku selamat da landing kaki kt depan pintu, serabut sket arini, tetibe "Eh, ada org nk kuar ne, ke belakang sket la", aku ckp dlm hati je. Tetibe PAP, kepala aku terhantuk rak kaler silver. Ne rak letak berus gigi patutnye, tapi penuh ngan beg bekal. Sakit! Bahagian otak bawah yg dekat bonjol dgn leher tu? Paham tak kt mn? Malas la aku nk bgn amek pen nk lukis gambar otak mlm2 buta ne. Aku rs tu bahagian tindakan luar kawalan (mana aku tau, sbb tu aku tak jadi doktor) terus aku terkejut, rs mcm kena masuk sepital ja. Pasne takle masuk superspontan da. Karang kalo korang lambai2 kt aku, tp aku buat dergh je sbb aku da cedera eh. Kalo time mkn aku terscan badge korang, halalkan je eh, aku sakit, harap maklum.

Da, org sakit kena tido awl. Bye.

2 comments:

  1. aku rasa tu bahagian medula oblongata. Abis la kawalan kencing kamo suda tidak berfungsi lagi.
    Tak mo kongsi katil

    ReplyDelete