Saturday 5 May 2012

Ko Orang Mana?

Kalo jalan2 negara orang, mesti mereka tertanya2 ko orang mana kan? Kadang2 tu ada beriya tunjuk kamera kat muka ko sbb nk amek gambar. Ada yg amek gambar curi2, feeling retis la masa ne kan. Aku tak kesah pn, tak kurang sekeping sovenir dlm beg nk bawak balik Mesia pn. Ada yg berani tanya ko dari mana, pastu maen teka2 nama Negara kan. Contohnye adalah seperti di bawah:

  1. Thailand - orang ingat aku orang Mesia (ok cool)
  2. Cambodia - orang ingat aku orang Mesia laei (selamat laei, sbb kwn aku org ingat org Khmer)
  3. Japan - orang ingat aku orang Indonesia, maybe sbb aku pakai tudung kemek. Bile ckp dari mesia je, ada yg nyanyi lagu bahasa Melayu.
  4. bla
  5. bla bla
  6. bla bla bla
  7. Vietnam - orang ingat aku orang Israel (ternganga!)

3 comments:

  1. gemoks london7 May 2012 at 03:50

    nampak sangat pemalas nak hapdet dol..

    ReplyDelete
  2. malas betul..isyk

    ReplyDelete
  3. hahahahahahha kalo rajin karang ko yg malas dengar aku bebel

    ReplyDelete