Monday 14 May 2012

Meh Belajar Bawak Moto Part1

Ya Allah, pemalas hantu betul la aku ne kan? Aku benci la diri aku ne kadang2.

Weh, korang mesti tere bawak moto kan? Aku menyesal tak reti bawak moto time aku tgk Linda Onn dengan motor besar dia. Kalo aku reti bawak motor mungkin aku da jadi pengacara Radio da (ada ke jawatan ne?).

Aku pernah belajar seminit bawak moto, tu pun skuter mak aku kaler merah. Lepas aku masuk serama aku da tatau ape cite moto tu, moto tu yg mak aku eksiden dulu, ada sekali tu aku balik ada skuter biru lak. So pendek kata, kalo da tatau bawak moto, moto kaler ape ke, brand ape ke, sume pon aku tak berapa nak ingat.

Aku belajar masa tu senang je, bawak moto celah rumah. Aku lupe sapa yg ajar aku, mungkin kakak aku minah rempit tu yg ajar, dia kuarkan moto siap2, parking kt tengah jalan yg memang takde orang lalu lalang. So dia suruh aku naek, tekan suis, press minyak. Simple kan? Simple gile, budak darjah 4 pn bole buat. Aku pn macam ensem, duduk, angkat tongkat, tekan suis.... grek grek grek... enjin bunyi tu kire success la kan? Belajar sekangkang je kan, takyah la pakai helmet. Pandang kiri kanan, sengih2 seminit dua, senang kan? Pastu akak aku suruh pulas minyak.

Aku pun pulas minyak tapi cam tak berapa nk berani...weh...cam laju je moto ne. Angin menepuk2 muka, bulu mata gerak2, tangan kaku kaki kejang, takde nk handle baik2 ne, aku pn rasa seram seriau, ne kalo jatuh tergolek mmg bai la. Aku kan penakut hayam, nampak je samseng kampung dusun. So, aku pn tarik brek, turun moto, panggil akak aku, "Weh, amek balik moto ne, takmo ar belajar". Aku rasa jauh gile aku da bawak, tapi rupanya aku baru merempit setapak kehadapan ja. Mungkin kalo moto besar aku tak macam ne kot.

1 comment:

  1. lol..meh ak ajar ko bwk moto..xsusah mn pon da..ni kalau moto skuter pon xleh lepas..jgn berangan la nk bwk moto besar cm linda onn ok?pirahhhh~

    ReplyDelete