Thursday 12 July 2012

Jangan Tengok Password Aku Please

Arini aku menulis sambil menunggu laei. Kali ne aku tunggu dlm van jadi volunteer derma darah pulak. Sebelum raya ne baik derma seround nnti bulan puasa takle derma da. Kalo nk derma jugak nnti kalo nurse injek jarum yg kuar angin ja tu pun kalo aku sahur la. Tahun ne punya quota pn tak meet laei.

Minggu lepas, suasana hiruk pikuk dlm opis, aku ajak ada sorang budak comel ne (bias tak aku weh, kalo jahat tu aku ckp dia gemuk tembam, tapi kalo yg baik tu aku panggil dia comel) utk discussion. "I go there...", aku taip kt chatting window, sbb nk mintak tolong orang, so aku la yg pi sana. Aku pn angkut la laptop gedabak ne pi opis dia. Sampai je opis dia, "Weh, help me please...", (ckp omputih la baru nampak pandai) sambil buat muka kucing, tangan aku taip password window sbb selalunya auto lock, pastu aku tekan ENTER.

Bila aku selak je monitor, rupa2 aku taip password dekat chatting window dia, oh man! Aku pn jerit kuat2, "Jangan tengok!!", (ok, ckp omputih lambat, ckp melayu je laju). Lepas aku ckp aku salah taip, dia pn beriya2 pikir cemana nk tutup window sambil tak tgk password aku. Ok, dia kata dia bole tutup tak yah tgk password aku. Pastu, chatting ne selalunye autosave dlm mailbox. Pastu dia panggil aku suruh buat sendiri la, delete ape je yg aku nk delete, mungkin dia da fedup dgn aku. Dia pun bgn 2 tapak ke tepi pastu aku pn pi kat laptop dia. Aku delete laju2, pendek kata, kalo nk antar email kat bos kata aku comel pn tak sempat la.

Pastu sambil buat muka kerang (aritu kawan aku order kerang tapi lupa nk bayar, lps 2minggu makcik kedai tu halal kan ja, next time aku nk try lupa mee udang pulak, weh weh bukan nk cite pasal kerang tak bayar, ne nk cite pasal password), aku pn mintak maap, pastu terus bincang pasal keje.

Ops, benti derma darah lak. Karang sambung. Nk taip sambil suruh nurse tolong pegang malu la pulak. Kang dia cucuk jarum, amek darah dr dahi aku lak.

Ok, sambung. Sebenarnya aku bukan takut dia tau password aku pastu dia gune email aku utk email bos ckp aku comel, tapi aku segan sbb password aku ialah sejenis makanan, aku takut lepas dia tau password aku nnti dia takmo reply email aku laei pasne.

7 comments:

  1. mungkinkah password itu 'kerang'?hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah.. Salah..
      Saya demam mlm ne? Sbb derma darah ke?

      Delete
  2. sbb hyperaktif time nak balik keje tadi..hahaha

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    paswed ko tiru alamat emel aku eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam hahahahahha rahsia ar dol, malu neh

      Delete
  4. dem, malu iiiiiiii..psl kerang
    pasword ko karipap eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jlo ko kan ratu kerang, kalo ada popkuiz, ko py kumpulan nama kerang eh.

      Delete