Friday 27 July 2012

Kad Raya

Ok raya lama laei tapi aku da sebok dengan kad raya. Ne mmg hobi aku tiap2 tahun. Aku mmg old skol sket la. Masih menggunakan kad raya utk mengucapkan Selamat Hari Raya. Bukan aku tak hargai internet tapi aku rs kurang human touch, effortless, kurang appreciation. Contohnya yg cume hb utk wish hapi besday. Mcm terpaksa tapi nk gak buat. (Ok, mesti ramai tgh curse aku sekarang). Ikut suka korang la.

Ok, bila da beli kad raya mesti nk beli setem kan? Setem da naek rege tahun ne. So yg mn bole by hand tu aku da start distribute. Bukan nk "pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas" sgt la, cume sbb aku malas nk tangguh2 keje, karang menyemak rumah, nnti nk letak pin bunga2 yg nk pin tudung tu pn takde tmpt. Nnti nk lalu pi bilik air pn kena jalan mengiring sbb makan ruang.

Masa bg kad raya, mungkin sbb awl sgt kot, ada yg, "pst psy Alhamdulilah, akhirnye.." Ingat aku pas kad kawen. Rs mcm nk jatuh terjelopok (betul ke eja ne) pakai high heel je waktu tu walaupn cume pakai kasut flat ja sbnrnye.

Utk sahabat yg jauh, ambik kira kos penghantaran, timing dan kesenamgan sume pihak, maka aku gune online ja. Nnti dia antar kad direct. Satu hari tu, lps sahur, selalunye waktu ne aku paling laju berfikir, smbil buat keje tu aku pn usha2 kad nk beli. Aku tgk kt luar da terang da, comfirm lambat da ne, maka aku maen tibai je isi borang penghantaran sbb nk cepat. Laju je aku klik 'Checkout' (ne kire mcm ko da yakin bangat ko da isi form betul2).

Sekali kuar note "To Malaun, Selamat Hari Raya", bbbbzzzz! Mula2 aku nk surprise dia, last2 aku terpaksa wasap dia, ckp nnti dia pi mailbox tgk nama aku, amek sbb aku salah tulis nama.

2 comments:

  1. kad raya tulis nama sendiri, bersin bagi salam. ko kenal sapa orang tu? hahaha

    ReplyDelete