Monday 12 June 2017

Penghantaran Gas Petronas Ke Rumah

Pada hari pertama puasa, ketika aku sedang memasak menu kedua, tetibe gas kat umah aku kering kontang. Maka aku pn call kedai tepi umah tu suruh antar. Seteleh menunggu saat berganti minit, minit berganti jam, jam berganti hari (aku tgu sampai Ahad), takde gak antar. Mungkin derang letih sgt nk pikul gas, maka Gondol-1 suggest aku call petronas directly.

PETRONAS Mesralink - 1-300-888-181
http://www.mymesra.com.my/Gas_PETRONAS-@-Beyond_Gas_Delivery.aspx

Rules:

  1. Bole check address korang dlm kawasan dealer tak dr link tu.
  2. Bole hantar pada hari yang sama, tapi call sebelum kul 4pm.
  3. Bole buat booking utk hantar pada hari esok jugak, tapi takle utk lusa. Booking sehari sebelum sahaja.
  4. Call je Mesralink kalo ada penghantaran weekend, nnti dia check ngan dealer rasmi dia.
  5. Harga pada Jun'17, 14KG = RM30, 12KG = RM26. Tapi aku py 14KG = RM29.10, ikut kawasan kot. Kalo nk tau 14KG caner, dia ada kaler merah kt bahagian atas tong gas. Kalo ko perhati, ada tulis bape KG kt tong.
  6. Sepatutnya dia akan check getah paip sume, tapi aku py dia tak check pn. itu sebahagian dr service yg petronas offer.

No comments:

Post a Comment