Monday 13 February 2012

Asrama & Muka Aku

Dulu masa aku dok asrama, aku jarang la kena panggil ngan senior sebab aku budak baik, sampai sekarang aku baik. Keje aku makan, baca buku, pi kelas balik kelas, pi prep tido. Normal la macam budak baik yg normal. Sampai sekarang aku baik (ulang dua kali).

Aku paling benci la kalo kena rokol. Ne selalunya tengah malam la, tak ingat apasal ntah kena marah dengan warga tua pastu tetibe kena buat cam ko naek moto tu tapi takde moto, ko bayangkan je ada moto. Macam senaman peha betis sume la kirenya. Tapi memori tu tak kekal lama dalam kepala aku ne.

Ada satu kejadian tu, aku suspek kena sobotaj la, balik prep lepas tutup lampu derang panggil budak bilik aku pi turun kat padang. Kena marah sebab tak tutup lampu masa pi prep. Aku rs tutup da tadi, tapi takyah la gado redha je la. Agak lama jugak la, aku berdiri tepi sekali terkebil2 la kena marah kan, tetibe orang tu tengok aku "Hah, awak yang muka macam nk menangis ne kenapa?", tak pikir panjang aku terus jawap "Muka saya memang macam ne", kalo tak silap aku, budak bilik aku pn macam sambung menyambung "Muka dia memang cam ne", "Muka dia memang cam ne". Salah ke muka aku macam ne....

2 comments: