Monday 13 February 2012

Off-White

Pagi tadi masa breakfast topik perbualan ialah kaen kawen kawan aku laen kaler dengan baju. Dulu masa aku sebok carik cat rumah, mmg aku tere la sket pasal warna2 ne. Sampai nk mabuk tgk carta kaler. Itu pn mintak free kat kedai cat.

Warna pilihan kawan aku ne ialah off-white. Sebenarnye, aku tak tau pn kaler dia cemana, putih je kan? Ada beza ke? Sebenarnye off-white tu bukan-putih. Kirenye macam kalo orang tanya "Dol, da makan?", bole jawap "Sorry, I busy, off-makan" atau orang tanya laei "Itu lagu Jamal Abdillah ke?", bole jawap 'Off-Jamal Abdillah". Kalo google pn tengok putih pn banyak jenis weh, ada putih la, krim, beige, white-lavender la. Sebab kaler dinding aku white-lavender so aku agak ingat la kaler dia macam mana.

Aku kalo google carik info, tetibe masuk blogspot sesapa yg merepek cam ne mesti aku marah hentak2 meja kan. Nk tau pasal off-white tetibe Jamal Abdillah lak kan? So kan sini aku kena letak fakta yg betul la supaya orang paham.

"Off-white: This is a dirty white like the colour of bone. It’s as if optical white was mixed with a spot of grey. It’s a cold colour and tends to look good on people who can wear light grey close to the face"

Kali ne takde gambar sbb kalo aku amek gambar pn mesti cam nampak sama je.

2 comments:

  1. alah senang citer offwhite tu baju sekola kaler putih yang hari-hari nila nak kasi nampak cantik tp nampak lusuh jugak..
    (bole masuk urban dictionary tak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nila berapa titik ne? sbb budak sekolah agama kampung aku nila sampai warna off-biru pulak.

      Delete