Monday 27 February 2012

Bachelorette Party

Ok, ne kawan aku ne nk kawen, sebab dia kawen dengan orang kampung aku, so aku bg muka sket. Ne kire majlis utk pengantin perempuan, kalo Bachelor Party tu untuk lelaki, kang kalo salah title kang nampak sgt aku buat parti utk gay. Majlis agak mengejut jugak, arini plan esok jalan, so maen petik je ape yg sempat. Tak pernah pi acara macam ne sbb selalunye masa dihabiskan pi surau dapat nasik tomato free atau pi makan kat gerai ada orang beriya nk salam, so aku hentam je asal bole. Masa party agak terhad, so ini akan menyelamatkan aturcara sbb ending dia sume orang kena tido pakai baju pink.

Ne checklist aku:
  • Balik keje sume bertenggek dalam kete aku, so gune satu kete je takyah parking sepah2 kat halaman pak guard. --> Realitinya, tak pn sbb sume ada masalah peribadi, maka dtg ikut suka.
  • Muka masing2 mesti da lapar, so paling senang, mudah dan cekap, aku roger kawan baik PHD atau Dominos suruh antar kul 7malam. --> Realitinye, satu hari suntuk sakit2 kepala pilih nk order yg mana, nk yg murah sedap pulak tu.
  • Otw nk balik singgah beli makanan ringan sbb nnti lapar abes derang makan kipas aku yg share remote sensor dengan jiran. --> Realitinye, tidbits tu 10min je bertahan, sebelum mandi da makan, tak sempat pakai baju sama kaler.
  • Lepas masing2 da mandi pakai baju pink siap2, mesti makanan da sampai. Settle Bab1. --> Realitinye, tak sama kaler sgt, ada yg pakai seluar laen kaler dengan baju.
  • Set cerita2 orang kawen happy ending supaya bakar semangat pengantin untuk kawen, aku da beli dua tiga, cukup la nk buat derang ne tengok sampai juling. --> Realitinye, tengok sekeping ja da tak larat, yg sorang tu tgh2 movie dia da tido.
  • Rumah aku takde ape2, so nak alih kan pandangan derang dari meliar mata kat umah aku ne, aku beli maen akademik sket. Ne kalo kalah maen tarik2 rambut, aku campak je keluar balcony. --> Realitinye, tak maen pn sbb sebok gosip artis. Makan pn da lambat sambil tgk tv.
  • Kul 12 aku paksa sume org tido. Apa laei yg tak cukup, aku da sedia kan bantal sorang seketul, selimut sorang seketul. Dlm bilik ada tilam ngan toto, kire cukup la nk cover sejuk. --> Realitinye, tergolek atas kapet depan tv ja sampai ke pagi. Tak heran pn toto ke tilam.

  • Kul 630pg paksa sume bangun macam kat asrama askar sbb nk breakfast kt luar baru pi keje. --> Realitinye, beli nasi lemak depan kedai runcit ja sbb sume org sebok.

Ok kan plan aku, ne sume sbb tak cukup masa, anggap la ne hadiah utk pengantin.

6 comments:

  1. nak join gak... huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nnti ko kawen kite buat laei satu.. Sume tgh tido kt dpn tuh!

      Delete
  2. wokeh. ni yang tak sabar2 nak kawen nie. wahahaha...

    ReplyDelete
  3. hahaha..thnks hamalas!!appreciate what u did..muahh :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan aku sorang la... tu geng-mak-jemah tu pn busy jugak

      Delete