Sunday 12 February 2012

Beli belah & Duit Syiling Baru?

Hari ini sangat ceria seperti hari semalam sbb tak payah pergi keje. Cam biasa la, aku mmg sapu lantai hari2, lepas buat breakfast dan termenung, baru aku perasan, hari ne mmg kena pergi keluar beli barang sbb bawang merah da abes. Kuar cepat2 sbb ptg karang da panas, muka da wangi abes da ne, sbb aku pi spray perfume kt muka sendiri masa try nk aim kat ketiak kiri. Malas nk pi basuh muka, aku biar je muka aku wangi masa shopping.

Cam biasa la kan, ko kata nk beli bawang tapi sebenarnye ko beli macam2 kan, beli sepit la, senduk la... asal bole. Malu jugak la nk beli sambil pilih2 bawang time ramai org ne, mana la tau, kot2 berebut bawang ngan orang tua karang, time2 pilih terpegang tangan orang lak kang, tapi nasib baik perkara itu tidak berlaku sbb aku beli 6 biji je pun. Tetibe macam, eh halia pn kategori barang masakan, beli sekali la... sekali aku tgk, makcik pakcik berderet tengah tere pilih halia, aku tgk halia ne sama je sume, ne karang kalo aku pi amek sebiji yg huduh/cacat/kedut mesti pakcik makcik ne pandang serong kat aku kan. Takpe la, beli hari senin la.

Weken mmg busy, time camne la ko rs cam kepoh gile nk tgk ape dalam trolley orang pastu mesti terckp dalam hati "hai beli sket ja pn nk pakai trolley?", "alamak, akak amek kicap tu kat mana, nk kena carik ne", "eh, dia ne macam muda tapi beli pampers anak"... kalo kantoi tengah usha trolley orang, buat2 juling ja, selalunye masyarakat jarang nk bergado ngan org juling. Sbb tu aku kalo bwk trolley aku beli barang2 yg best ja supaya org tgk pn "eh, kelas kau mariah". Tapi arini aku letak dlm shopping bag sbb brg aku sket je. Okay okay lepas ne jalan jgn tengok trolley orang.

Time nk byr tak susah sgt la sbb kaunter byk gile. Pakcik depan aku ne beli beras, sbb berat conveyer takle nk jalan, aku terbayang kalo aku yg duduk atas tu pn mungkin conveyer tak berjalan jugak. Okay, time aku bayar sampai jugak. Kelepak kelepuk susun barang dlm beg lepas cashier check rege. "RM3x.xx kak" aku hulur RM50 senang cite, dia balik kan duit syiling la, sekali duit ne pelik la aku pn panggil cashier "Dik, ne duit JAMAI.." sebenarnye aku nk sambung CA (Jamaica) belum sempat aku abes sebut, tangan aku yg gemuk ne terbalik tonggeng kan syiling tu, sekali muka aku rs cam panas gile malu sbb ITU IALAH DUIT BARU!!!! Nak cover malu nye pasal terus ckp "Ya allah, ketinggalan zamannye saya". Cashier gelak sbb Jamaica ke sbb aku ketinggalan zaman ke aku tak pasti.

Maybe sebab ada gambar bintang ngan bintik2 tu aku terus terpikir ne duit asing.

10 comments:

  1. ahahah..yg 50cent dah tgk? :P
    Nak beli brg list laa dlu, ko suka ehh pegang2 nie..Klu suka nnt aku book nek motobike ms honeymoon next mnth ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anakonda, nti amek gambar duit sana sekali, kang aku gado duit Jamaica laei kang hahahaha

      Delete
  2. hubby bagi duit baru tu kat akak, akak kata watper bagi token game ni...he he

    ReplyDelete
  3. beli bwg 6 bijik teros teringat mak atashinchi.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 nk beli 5bijik je, pastu malu dengan org beli 6 pulak

      Delete
  4. Replies
    1. bagus weh, kurang masalah koyak beg duit pasne

      Delete
  5. pasni g shopping xyah pandang kiri kanan ke wat2 juling ke..pandang stret ke depan je k..kalau x mulut tu asik nk berkata2 je.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. abes kalo nampak "pompuan cun" (kau le tuh) kt sebelah kiri macam mana? Jangan pandang eh

      Delete