Thursday 16 February 2012

Suaraku

Suara aku memang sedap, sebab masa aku darjah dua dulu cikgu pernah pilih aku menyanyi wakil kelas. Pakai baju gaun kembang2, tetiba nyanyi lagu "Kasih ibu sejati..." suara mendatar je, aku berjaya dapat tempat ketiga sebab yang nyanyi cume 3 orang ja. Budak yang dapat tempat pertama tu menang sebab dia nyanyi lagu "Indah sungguh panorama..." bole gerak2 tangan lebih sket dari aku. Masa tu kecik lagi, tak langsung nk rasa kecik hati dengan cikgu.

Aku ne ukhrawi jugak sbb pernah je percubaan memasuki pertandingan mengaji dipilih oleh cikgu, Tapi aku ada satu masalah, kalo aku nerves, suara aku gegar2 macam nk menangis macam muka aku jugak (Salah ke muka macam ne?). Ada sekali tu, sebagai pengerusi majlis Maulidur Rasul sekolah, aku kena berucap dengan mikrofon la kan, suara aku tak sedap gile bile gune microfon, benci aku dengar. Cikgu aku laei benci dengar kot agaknye, sbb lepas je rehearsal, dia terus potong ucapan aku jadik kontot je. Senafas pn bole abes...

Biasala kan, suara lepas bangun tido mesti macam Jamal Abdillah kan. Dulu kawan aku pernah menggunakan suara aku untuk kacau bekas teman wanita kepada teman lelaki dia. Maksudnye bukan la aku bg suara aku "Nah amek suara aku ne, pergi maen jauh2, aku nk tido", sebaliknye aku berlakon sebagai lelaki ensem la. Aku baik, aku taktau ape2 pn aku cume berlakon je. Siap satu hari tu, aku sengaja tido petang sbb kejap nnti nak bangun telefon perempuan itu. Perempuan tu betul2 percaya weh.

*Orang kata kalo suara tak sedap sebenarnye orang tu cantik.

6 comments:

  1. kalau suara kau mcm suara sedap seoarng lelaki apakah maknanya? ko hensem ke? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jgn salah paham.. (weh malas nk buat ape2 arini)

      Delete
  2. wei mana entri ari jemaat.. da pemalas ek?

    ReplyDelete
  3. *Orang kata kalo suara tak sedap sebenarnye orang tu cantik.

    - ak setuju statement ko ni..sbb suare ak xsedap!LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bukan suara tak sedap, ko selalu nyanyi salah lirik..

      Delete