Tuesday 6 March 2012

Asrama & Kelawar

Kat asrama aku dulu banyak kelawar. Terbang sepah2 macam burung layang2 kat tepi laut. Ada yg suka maen sorok2 dalam almari, rumet aku punya almari, almari aku dia tak berani masuk sbb almari aku ada jadual pi kelas pakai baju ape. Bile da masuk almari tu, pi buang gune penyapu je. Dulu aku ingat kalo kena gigit kelawar nnti jadi Dracula, makanye aku takut kelawar laei banyak dr aku takut lipas.

Kat asrama kan bilik air kt hujung, pastu ada byk pintu. Ada sebaris shower, ada sebaris tandas cangkung. Kt tengah2 ada tempat cuci baju dnegan sebaris sinki buat gosok gigi dengan cuci muka. Pintu mmg sume takle kunci, makanye tutup pintu pastu sendal ngan baldi, pastu sidai towel kt pintu supaya orang kt luar tau org tengah gune. Kalo ko lupe ko jgn nk mara kalo ada org bukak pastu pengsan eh. Setakat ne aku tak pernah laei la tgk org kantoi. Dulu sebab nk save masa, aku jarang gune shower sume maen bedal dlm tandas cangkung, tapi bwk baldi ngan gayung la siap2. Tak ramai sgt orang sbb ramai da pi surau.

Ada satu hari yg permai, magrib, aku pn angkut baldi masuk bilik air. Lepas aku gosok gigi, baru nk masuk mandi, tetibe ada orang menjerit mintak tolong, "Woi..woi". Aku pn cemas, aku suspek kt area shower sbb line cangkung ne clear je, mmg betul. Aku pn diri depan shower dia, "Weh kenapa.. kenapa weh?", sbb kalo terbako ke ape aku bole lari dulu. Pastu dia terus jerit2, "Weh ada kelawar weh, kelawar". Ok takyah lari la kalo camtu, rupenye kelawar masuk shower dia. Aku pn diri je depan shower dia, "Weh nk tolong cemana ne, cemana?". Insiden jerit2 dan tanya kenapa berterusan sampai kelawar kembali ke pangkal jalan. Ne kalo dia betul2 bukak ne mmg pengsan la aku...



No comments:

Post a Comment