Wednesday 7 March 2012

Jangan Gado Dengan Nenek

Dulu aku suke gado dengan nenek, sbb nenek aku suka sakat.. kacau... Paling tak suka bile kena cabut uban. Bukan semenet dua, selalunye sampai nenek tido. Sambil cabut tgk mata nenek, kalo nenek confirm tido. Bole la pi maen celah2 kosi.

Satu pagi yg sangat ceria, aku kecik laei sekolah rendah. Masa ne cuti sekolah. Dulu memang tido dekat ruang tamu depan tivi. Nenek bising2 suruh bangun pagi. Aku cakap dalam hati, "Weh, nenek ne bising, cuti sekolah pn takle bgn lambat, ape arrrrr". Aku pn bangun, rambut da macam singa, buat muka masam sket, nk laei dramatik, nk masuk bilik tu jalan hentak2 kaki sket, tibe2..eh asal susah nk jalan ne? Tengok bawah, suar tido aku tanggal. "Woi ape ne tanggal", tgk nenek dulu cekidot dia perasan ke tak. Ye, nenek saya perasan...

No comments:

Post a Comment