Sunday 4 March 2012

Jangan Tanya Bole Tak?

Ok korang semua, aku tulis dua entry malam ne takpe eh. Sementara aku rajin nk mengarang ne.

Kalo orang tanya ko "Bile nk kawen?". Simptom2 yg biasa di alami ialah, cemas, darah mengalir pantas, tangan berpeluh, urat tegang, jangan begitu ye. Ne Doktor-Tanya-Aku nk bagi tips. Ne sume pengalaman aku, aku da pernah try dan impact dia macam Impak Maksima jugak la.

  1. Template jawapan pertama: "Ada calon? Carikkan la" Jawapan ne agak menunjukan anda sedang desperate. So aku pernah gune 2-3 kali je masa dulu2 sebelum aku jumpe jawapan yg laei creative.
  2. Template jawapan kedua: "Tahun depan" Jawapan ne agak gemar digunakan, tapi berhati2 dengan soalan berikutnya, soalan itu pn agak killer "Orang mana?", "Kerja mana?" bla bla. Aku tak penah gune jawapan ne sbb tak creative. Tapi aku pernah terbaca kt mana ntah, dia kata kite bole tanya makcik tu balik, "Makcik tau bile makcik nk mati?", No no no, jangan berkasar dengan org tua, kalo dia mati sbb ko tanya soalan tu, ko masuk penjara.
  3. Template jawapan ketiga: "Belum jodoh.." Pastu diam sejenak, nnti ada je makcik2 pakcik yg sambung menyambung. So kalo korang malas dengar korang katup tangan kt telinga, jalan laju2 pi makan tembukai.
  4. Template jawapan keempat: "Saya gay.." Mesti makcik pakcik sume beristigfar, selawat atas Nabi, sambil tepuk2 dahi sambil pegang2 bahu ko. Mereka jugak akan mendoakan supaya diampunkan dosa kita. Pada aku takde effect sbb lepas tu aku sambung je tengok tivi.
  5. Template jawapan kelima: "Itu saya tidak tahu, kalo akak/abg tanya saya bile mau beli rumah saya bole jawap, esok.. lusa.. bulan depan, tapi ini di luar kuasa saya, saya pn tidak tahu bile, kena tanya Allah", sambil tangan terkibas. Akak yang tanya aku masa tu sedang tangan nk amek pizza atas meja, sebab aku tengah jawap soalan dia, dia kena tengok muka aku, bayangkan je la, dia tunggu aku abes ceramah sambil tangan pegang pizza atas meja.
Diharap Doktor-Tanya-Aku dapat membantu anda, jika ada sebarang soalan sila ajukan kepada saya, mungkin saya dapat membantu anda. Jangan runsing ya.

PS: Jodoh pertemuan di tangan tuhan.

8 comments:

  1. Saya jawab taktau...sambil bagi senyuman kambing..hehehe :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lebih kurang template #3

      Ikhlas: Doktor-Tanya-Aku

      Delete
  2. http://amuslimhouse.com/2012/03/saya-nak-kahwin-tetapi-tiada-calon-apa-nak-buat/

    hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo saya reply kt blog tu mesti kena kutuk kan? hahahahahah

      Delete
  3. hahaha..tembukai tu ape mkcik??LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah taip la, sedangkan lidah lagi tergigit ne kan pulak tangan aku

      Delete
  4. jawapan saye "takde kekasih" sambil gelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo da 10kali org yg sama tanya, ape perasaan kau?

      Delete